Saturday, April 9, 2011

jangan ada benci


tiba2 terkenang tentang cinta lalu. dulu, jiwa aku pernah kosong dihirup habis dia. dan agak mengambil masa untuk aku penuhkan kembali. aku kira tentang hadir dia hanya untuk menyakiti. sehingga jatuh rasa benci. jika mampu dipadam sebahagian memori, tentang dia aku ingin hapus segala.

tetapi kini, diseparuh tenang hati aku, aku bermonolog sendiri. tentang aku dan dia suatu ketika dahulu. pernah bersama dia adalah salah satu daripada pengalaman yang mengajar mendewasakan aku. terima kasih untuk itu. aku tahu dia pernah sayang. dan aku percaya sayang itu pernah ada untuk aku. jika tidak takkan di cemburu. takkan dia mengongkong. tidak semata untuk menyakiti. perlahan2 perasaan benci aku tarik kembali.

aku tidak sempurna untuk membenci siapa2. setiap perkara yang berlaku, punya hikmah yang tersendiri. bukan perkara yang salah bila mula mengenali dia, dan berakhir dengan luka. itu semua pengalaman yang mengajar aku.

0 comments: