Saturday, June 25, 2011

hilang rasa cinta


untuk setiap airmata yang mengalir bagi setiap kekecewaan yang aku hadap, aku pujukkan diri untuk sabar. untuk setiap pedih yang mengalir diurat nadi, aku tegapkan pasak untuk berdiri. sampai satu ketika bilamana segala perasaan yang pernah wujud hilang. baik sayang, baik benci, baik rindu, semua hilang. yang tinggal hanya kekosongan tiada berjiwa. tapi, masih tetapnya aku adalah seorang aku. masih kekal disitu tidak berganjak. setia mahu menyuap jiwanya bila diperlu. kata hati, 'takpe, aku masih mampu'. sedang nyata hakikatnya sedang ranap hancur tersiatkan.

Ya Rahman,
sejujur rasa hati aku telah terlalu penat untuk menghadapinya lagi dan lagi.
namun, jika memang ini ujian dariMu, makanya aku redha.
jika mahu ditimbang berat dugaan yang dipikul ini, nyata masih ringan bebannya.
cuma mungkin tulang belulang aku yang rapuh, maka bilamana dugaan itu datang aku hancur.

Ya Rahim,
jika masih ada untuk aku didunia ini, aku pohon disegerakan.
namun jika tidak, cukupla hanya diriMu menjadi pemeliharaku.
dan kuatkan aku untuk melangkah pergi.


amin.


0 comments: