Friday, February 7, 2014

dia si kawan baik

Kelmarin pagi telefon dia si kawan baik. masih tidur. masih mamai. masih cuti. untungla.

Borak dan borak dan tiba2 entah kenapa terdiam bicara. dipanggil dia tapi tak mampu untuk disahut. dan akhirnya sahut panggil dia dengan derai airmata. tak tahu kenapa. terlalu rindu barangkali.

tak pernah harap apa2 dengan hadir dia. tapi seronok bicara tentang dia dari seorang ke seorang sehingga disalah tafsir hubungan.

cumanya aku mahu berterima kasih. hadir dia jadi sahabat yang terbaik. ada kala aku perlu. layan setiap bicara yang merapu. pentingnya aku boleh jadi aku bila dengan dia. macam sahabat2 aku yang lainnya.

terima kasih awak. kenal kita memang baru tapi macam dah bertahun. pisah kita malam akhir tu memang sedih. macam jauh sangat saya akan pergi kan? tapi walaupun masih selangor negerinya, bila kita dah biasa tetap kita rasa sangat jauh. 

terima kasih untuk semua kenangan. semuanya. 
dan maaf untuk salah silap yang sengaja atau tak. segalanya.

jadi kawan baik saya sampai bila2 ya?


1 comments:

Pemegang Pena said...

CINTA IBARAT OMBAK...IA DATANG DAN PERGI....KENGKADANG IA DATANG DENGAN KUATNYA SEHINGGA MEMBUATKAN KITA TERSENTUH....KEKADANG DIA MENGHILANG LAMA DAN MEMBUAT KITA RINDU....TAPI KITA PERLU YAKIN...SELAGI ADA PANTAI...OMBAK MASIH KEKAL DI SITU....