Friday, July 31, 2009

::.GILAKAHaku?.::

Gilakah aku?
Aku suka dia...

Siapa dia?
Dia adalah dia...

Tapi...
Dia sikit pun tak mengenali aku
Sikit pun tidak pernah tahu akan kewujudan diri ini...

Kenapa?
Adakah mungkin aku yang terlalu beremosi?
Melayan setipa bait-bait tulisan dia
Yang indah dan menarik pada tatapan aku
Luahan rasa jiwanya yang katanya telah hancur
Kadang kala ku sebak sendiri melayan coretannya
Coretan kisah hidupnya yang sedih, yang bertahun telah berlalu...

Kini...
Dia sedang berbahagia bersama suami yang tersayang
Lebih berbahagia daripadaku
mungkin...

Adakah aku cemburu?
Sedikit mungkin...

Seikhlas hati aku katakan
Aku gembira dgn kebahagiaan dia...

Tapi kenapa?
Siapa aku?
Siapa dia?

Perlukah mempunyai pertalian utk kita berasa gembira untuk seseorang itu?
Utk aku berasa kagum dgn seseorang itu?
Ntah...

Dia buat aku lebih bersyukur kepadaNya
Dia membuka mataku untukku lebih menyayangi diri sendiri
Dia membuka mataku untukku lebih menyayangi keluargaku
Dia membuka mataku untukku lebih menyayangi org disekeliling ku...

Sungguh...
Aku terkesan dengan kisah hidupmu
Persis kisah novel
Dulunya sengsara
Kini bahagia
Allah itu Maha Adil kan?

Diakhir tulisan ini...
Aku tersedu...
Bukan kerana dia...
Tapi kerana aku...

0 comments: