Saturday, August 1, 2009

::.PELUKaku.::


Suatu ketika itu aku menangis...
Menangis tersedu sendirian dibilik ini...

Pada saat dan ketika itu
Aku mengharapkan
Hadirnya seseorang
Ibu..
Ayah..
Kakak..
Adik..
Sahabat..
Sesiapa saja...

Hadir pada aku lantas memelukku
Membiarkan aku menangis dalam pelukannya
Sambil memujuk aku, menenangkan aku
Atau paling tidak pun hanya sekadar diam
Membiarkan aku menangis didalam dakapannya

Dimana pada saat itu
Jiwaku sedang kacau
Hatiku sedang rawan
Kuingin dipeluk erat
Melepaskan segala sakit dihati
Sakit yang kukira kucari sendiri...

Lalu ku tertidur bersama air mata
Tidur bersama doa
Pohon dilupakan segala
Pohon dikuatkan hati
Pohon diberikan kebahagiaan...

Lewat tidurku itu aku bermimpi
Mimpiku bertemu sahabat baikku lalu kami berpelukan
Mimpiku bersama ahli keluargaku
Bersama senyuman diwajah setiap mereka
Bersama gurau senda kami
Aku dapat rasakan kasih sayang mereka didalam mimpi itu...

Dan dikala aku bangun dari tidurku
Satu perasaan wujud dihati
Tenang dan sedikit kuat
Lantas ku tersenyum...

Ku pohon padaMu Ya Allah
Biarlah hatiku kekal begini
Aku sudah malu dengan sahabat mengaduku
Yang ingin aku lupakan segala kenangan itu
Yang ingin aku menjadi lebih kuat
Yang ingin aku bahagia...

Terima kasih teman
Terima kasih sahabat
Kerana kisah tentang cerita cinta bodohku itu...


Aku yang keletihan...

0 comments: