Saturday, January 2, 2010

terfikir

seronokkan kalau ramai yang sayang kita? hmm... biasala, aku hanya insan yang biasa2 saja. yang tak selalu tapi juga sering merasa cemburu diatas lebihnya orang. tapi aku tetap masih bersyukur. masih ada yang sayang aku walaupun hanya boleh dikira dengan jari bilangannya. tapi cukup. itu dah cukup untuk aku. sekurang2nya masih tetap ada. terima kasih=)

tiba2 aku terfikir. apa sebenar tujuan aku membabitkan diri dalam dunia blog nie? ntah. seingat aku, mula aku disini ketika aku kecewa cinta. didorong lebih oleh emosi yang tidak menentu pada satu ketika itu, maka aku pun menulis. ya. memang aku suka menulis ketika sedih. bukan untuk menarik perhatian. cumanya aku mahu meluah apa yang didalam ini. kerana itu disetiap entri banyak cerita sedih yang aku kisahkan. sehingga seorang teman menegur, kenapa seringkali sedih kisah aku didalam ini. bagi aku, disini merupakan salah satu medium untuk meluah rasa. dan serasa aku disini aku lebih jujur dari luar aku. dan nyatanya, tulisan aku pun tidak hebat. kerana ini untuk aku. untuk keluarga aku. untuk sahabat2 aku. jika mereka sudi mengikut. dan mungkin insyaAllah. untuk suami aku kelak. untuk anak2 aku kelak. cukup mereka yang terpenting yang tahu kisah aku. ok. case closed.

cerita malam tadi.
cerita bbq. aku wat coleslow. aku wat salad kentang. aku wat salad buah. aku wat air. nein marinate ayam. fairus n ayie bakar arang. ayah pasang lampu. bakar ayam gilir2 sama2. tidak ramai yang dijemput. juga tidak ramai yang hadir. tapi takpe. aku masih gembira. time kasih pada yang hadir. time kasih bagi aku potong kek yang ada tertera nama aku. time kasih ejai n angah untuk hadiah =) ok now nak membersihkan apa yang sepatutnya dibersihkan.

esok dah balik shah alam...

hmm...

0 comments: