Saturday, February 26, 2011

hadap selagi mampu


pernah seorang dua saudara dan juga sahabat bertanyakan tentang masalah cinta yang mereka sedang harungi. jujur kalau ditanya pada hati dalam aku, aku akan suruh mereka pergi, lepas, tinggal dan berhenti menjadi bodoh kerana mereka2. ini kerana aku tidak mahu melihat kamu2 diluka jiwanya. kerana aku pernah hadap. dan ianya sangat pedih. dan aku tidak mahu sayang2 aku sakit. itu memang jawapan hati aku. tapi, rata2 jawapan yang akan keluar dari mulut aku adalah, hadap selagi mana kamu mampu dan percaya. kerana aku percaya, biarlah aku senaraikan seratus perilaku buruk mereka2, tetap kamu2 akan mencari satu kebaikan mereka2. kerana hati sedang sayang. kerana hati sedang cinta. kewarasan akal akan jatuh ditempat kedua. makanya, aku suruh kamu2 hadap. disuatu ketika nanti, kamu2 sendiri yang akan membuat keputusan.

makanya, begitu juga nasihat yang aku beri pada diri. biar aku hadap segala apa yang kudrat hati aku mampu. yang penting, setiap pagi aku wajib bangun selagi nyawa berhuni didalam jasad. biarpun sehancur mana yang aku rasa.



* women change for one of two reasons:
1. they have learned a lot OR
2. they have been hurt too many times - azreel azhar


0 comments: