Saturday, February 5, 2011

when my soul die


benda yang ditakuti sedang mengintai2 ruang untuk menampakkan diri. sedikit sebanyak, tanda2 yang dulunya sedang kembali. hendak aku tegaskan dalam hati, hendak aku percayakan dalam diri bahawa sejarah lama tidak mungkin akan berulang. tapi tetapnya, siapa aku? dirompong solat aku, aku mohon diberikan petunjuk untuk itu. dijauhkan atau didekatkan. sejarah lama masih tak mampu mengajar aku. makanya, segala kemungkinan yang akan mungkin, aku akan hadap. aku perlu hadap. sambil membodohkan diri sendiri. sambil membenci diri sendiri.

bila airmata mahu kering?
bila hati mahu tenang?
bila hendak berhenti memalit dosa?

:(

1 comments:

Anonymous said...

Benda yg lama xusah la dikenang.. xbaik membenci diri sendiri itu bermakna kite membenci pemberian Tuhan.. Hidup ni semestinye penuh dengan cabaran.. Tuhan xakan memberikan hambanya kesenangan yg dtgnye bergolek tp kite kena la berusaha.. biar sakit, biar perit anggap itu cabaran tuk kite mencapai ape yg kite inginkan..