Sunday, March 11, 2012

kelabu pun bukan

apa yang aku punya sekarang ini adalah milik Dia.segalanya.termasuklah hati ini.

namun, hitam busuk hati ini silap salah puncanya aku. corak songsang yang telah aku lukis menjadikan hilang warna asal, hilang rupa bentuk sebenar ia.

memang perasaan kesal berulang kali datang untuk kerosakan yang telah aku cipta. dan berulang kali jugalah perasaan itu pergi begitu saja. entah sampai bila.

sungguh untuk berubah itu terlampau aku mahu.terlalu aku ingin. tapi entah kenapa masih terlalu payah untuk aku terus beristiqamah untuk satu perubahan itu. seringnya sifatnya hanya sementara.

diam2 aku menangis sendiri.sampai bila hendak terus begini?mati itu bila2 je.sering mencari mengharap benda yang tak pasti.sering kali lupa yang diatas itu yang pasti yang perlu patut aku cari dan harap redha Dia.

tunggu apa lagi sayang? masa tak menunggu kan? begitu juga mati. ingatlah,yang kita nie,kelabu pun bukan.

0 comments: