Wednesday, September 30, 2009

::.GOSSIPing.::


dalam kelas ctu 592
usai test...
(paper masih tak anto lagi tu, ustaz sirajuddin siswadi putra bersuara...)


ustaz : jaja, saya ade berita gembira untuk kamu (sambil tersengeh2)

aku : ape die ustaz? (wat2 muka konon sangat excited)

ustaz : en. zul cakap, kalau student ustaz nak kawan ngan saya boleh je..tapi kawan je la...macam mane jaja?(maseh tersengeh2)

aku : eh,boleh je ustaz...saya pun nak kawan je... (sengah2 wat2 segan depan ustaz)

ustaz :
saya ade satu lagi berita nie...(maseh menyengeh)

aku :
ape die ustaz? (wat2 muke excited + curious)

ustaz : en. zul dah bertunang (sengeh lagi)

aku :
(terdiam tak terkata, serasa senyum bagai terpaksa)


few second later....


aku : ohhh...bile die kawen ustaz?(cube untuk senyum)

ustaz :
cuti sekolah tahun depan(sengeh lagi)

aku :
ohhh...(wat2 bz)

ustaz : awak ok jaja?(maseh meleret)

aku : saya ok je ustaz.saya redha. saya boleh terima kenyataan.(cuba senyum seikhlas mungkin)

ustaz :
alhamdulillah...saya takut je awak tak boleh terima kenyataan tadi...(sengeh + gelak mengejek)


*silent*

hati tiba2 sayu.
hati tiba2 termangu.
tiba2 rasa sedikit kecewa.
tiba2 rasa senyum palsu.
kenapa?

aku tak kenal dia.

jauh sekali cinta dia.
admire dia?
sungguh!

langsung tidak.
mungkin cuma aku cemburu.

orang keliling aku telah temu bahagia.

sedang aku masih meraba bahagia.
bukan aku tak mahu mereka bahagia.
sumpah tak!
cuma kadang2 hati dicuit cemburu.
selebihnya...

aku gembira mereka bahagia.

sungguh.
ikhlas.
(",)



HAHAHAHA...

adoila~~
ustaz aku ni. ade ke digosipnye aku dengan en.zul hatta tu. siap cakap ngan en.zul lagi tu. memang kelakar. aku pun suke dok layan ustaz aku tu. ustaz kesayangan la katakan ;) claz ctu kita memang kelakar kan kawan2. pasni sunyi sketla claz kita tanpa gosip aku ngan en.zul. hehehe~~

*actually, kisah kat atas banyak yang aku tokok tambah.hee~~~

3 comments:

ardz amy said...

jaja... namo la ingt kecian ak tgk muka kau time tu tau...
dah la namo sedih2 nanti kau akan jumpe la g the best lam life kau... jgn risau la..

weh cantik layout kau ajar ak mcm ne nak wat

jaja said...

teruk sgt ke muke aku weh?
hee~~tp mmg mse tu aku rase mcm senyum aku plastik..pesal ntah..hee~~
tp aku tak sedey la..aku ok jek...hee~~

nnt aku ajo ko ea=)

ardz amy said...

ngok ngek... itu yg ak x sampai hati nak kacau kau lagi lepas tu adoii muka x leh blah