Sunday, September 13, 2009

::.mencariKESEMPURNAAN.::



sempurna.
semua orang mahu menjadi sempurna. semua orang mahu dapat yang sempurna. jelasnya, semua inginkan kesempurnaan. cuma bagi setiap individu, konteks dan pandangan sempurna adalah berbeza.

satu masa dulu. pernah aku jatuh cinta pada seseorang yang aku anggap sempurna dimata aku. ingin aku lepaskan dirinya pada mulanya. sebab aku takut. tapi aku cinta dia. jadi bagaimana? tetap aku teruskan rasa cinta itu. menyulam kasih, menganyam cinta. sangat indah.

perlahan aku berubah. cuba menjadi sempurna. seperti ingin dia. kenapa? sebab sayang. lagipun, menjadi sempurna bukan sesuatu yang buruk. untuk aku menjadi lebih bagus. ok la tu kan? cumanya, perlahan-lahan aku jadi bukan aku. jujurnya, aku rasa sebuah tekanan untuk kesempurnaan itu. aku rasa sesak. kerana konteks sempurna aku tidak sama dengan konteks sempurna dia. tapi masih tetap aku mencuba. tapi masih tak terlihat oleh dia.

sehinggalah pada satu ketika terlerai ikatan cinta kami. sangat sedih. tapi tidak mengapa. mungkin ada hikmah disebaliknya. dan salah satu daripadanya, aku masih boleh jadi diri sendiri. mencari kesempurnaan diri aku sendiri. dengan versi aku sendiri.

pergilah kamu. semoga kamu ketemu insan yang kamu impi. tetap aku disini. mungkin tak sentiasa tapi masih akan, doa untuk kebahagiaan kamu. diharap kamu pun sama ya?=)


kenangan~~


* entri ini aku tulis selepas membaca kisah ms sempoi yang sudah tawar hati dengan mr.sempurna yang ingin dia menjadi mrs.sempurna. susah sayang. terimalah dia seadanya dia sebagaimana dia menerima diri kamu.


0 comments: