Monday, September 7, 2009

::.seorangWANITA.::


WANITA

Katanya amat istimewa
Katanya sebagai penyeri dunia
Katanya pelengkap hubungan manusia

Aku juga seorang WANITA
Tapi...
Bukan aku penyeri dunia
Bukan aku pelengkap hubungan manusia
Kerana aku penuh kekurangan
Yang jalannya sering tersungkur
Yang jalannya masih bengkok
Tidak layak untuk melengkapi sesiapa...

Aku adalah WANITA
Yang terciptanya aku dari rusuk lelaki
Tidak dari kaki untuk dialasi
Tidak juga dari kepala untuk dijunjung
Tapi ia dekat dibahu untuk dilindungi
Sangat dekat dihati untuk dicintai
Oleh insan yang bernama suami...

Aku masih seorang WANITA
Yang akalnya hanya setipis bilahan rambut
Masih jahil meraba mencari ilmu
Begitu jua hatiku bak kaca yang lebur
Terlalu lemah dan sering tersungkur
Mencari bahu yang kuat untuk ditopang
Bahu seorang suami
Memimpin aku
Membentuk aku
Menjadi bayang yang lurus
Selari bersama dengan dia
Mencari keredhaanNya...
Tapi...
Layakkah untuk aku memiliki yang terbaik itu
Sedangkan diri ini penuh cela...

0 comments: