Friday, September 25, 2009

::.mulaTERASA.::



syawal ke-6

suasana dah tak raya. ramai yang dah abes cuti. ramai yang dah mula kerja. rumah dah mula sunyi. tak seronok. si kecil2 yang nakal sudah pulang. sunyi. tak suka.

begitu juga family day tempoh hari. paginya sesak dengan saudara dekat jauh. kecoh. kabut. malamnya tinggal cik yatim sekeluarga. sunyi. sepi. tak suka.

tapi, sume tu adatkan. memang slalunya akan begitu. setiap perkara akan ada lawannya. aku harus biasa. tak semua kekal. tak semua milik kita. tapi juga harus percaya. setiap yang hilang ada gantinya. setiap yang jadi ada hikmahnya.
hmmm~~~

hari raya. hanya inilah ketikanya kita berkumpul. beramai. bermesra. setelah sekian lama terpisah dek tanggungjawab masing2.
hmm...
masih berjiwa rupanya aku. tapi sayang. aku sudah terlepas saat berharga di awal syawal. aku biarkan ia berlalu tanpa kemanisan. gambar pun tak banyak. kesal yang tiada guna.
aih~~
bodoh.
ngade2.
padan muka aku.

0 comments: