Wednesday, December 30, 2009

::.akhirDISEMBER.::


dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

kelmarin bertarikh 28 disember 2009 genap aku 23 tahun. dan lagi beberapa hari saja lagi angka itu akan bertambah. 23. ya 23. ape yang aku capai? ntah. aku tak nampak. tapi, alhamdulillah masih diberikan nafas disetiapnya untuk aku sedar dosa semalam dan diberi sempat untuk taubat pada Dia. insyaAllah. dan pada tarikh tersebut juga, satu emosi telah mengganggu hari aku. wahai aku, sudah2lah.

semalam bertarikh 29 disember 2009 aku menonton wayang bersama kakak aku bertempat di mid valey. kami menonton mualaf dan avatar. komen untuk keduanya. sangat best. sangat berpuas hati. mungkin sedikit tidak puas untuk mualaf kerana terlalu sekejap ceritanya. dan seperti biasa, filem allahyarham yasmin ahmad memang banyak pengajarannya. punya banyak ilmu yang terselit disetiap babak ceritanya. tentang hidup. tentang mati. dan masih aku tak faham. kenapa orang ramai susah nak faham filem2 dia. kenapa orang ramai sering menjadikan filem dia sebagai filem yang berkontroversi. kenapa ea? dan untuk avatar. sangat hebat ceritanya. sangat menarik grafiknya. sangat cantik. sangat suka. akhirnya. tercapai jugak niat aku untuk menonton filem2 yang ada dalam list tontonan aku untuk akhir tahun nie. list untuk tahun depan dah ada. jika ada sempat, jika punya rezeki, pasti akan aku pergi tonton.

dan bertarikh hari ini. tiada apa yang dibuat. hanya duduk diam dirumah. dan kemudiannya emosi itu datang kembali. mengalir lagi. ya. masih. tido. bangun. lebih baik. sahabat baik aku kata , "dahla jaja, lusa dah tahun baru." ok dah. aku pun mahu sudah. dah ok. the end. senyum.

0 comments: