Tuesday, December 1, 2009

::.HEZRIQhazel.::


tiba2 tergerak mahu bercerita tentang seseorang ini.
perkenalan yang tidak disengajakan di kl central tatkala aku sedang sendirian tanpa apa2 setelah dompet dan hp aku dicuri. dikala itu aku hanya memandang kosong train yang berlalu dan dikala itu seseorang duduk selang satu kerusi disebelah aku. pandang sebentar. lihat dia seperti mahu mengatakan sesuatu tapi tidak. aku abai. mengalih pandang pada tingkah manusia di seberang dengan pandangan kosong. dan kemudian...

dia : erm tadi train rawang kan?
aku : haah.
dia : awk nak pergi mana?
aku : sungai buloh.
dia : owh samela. nape awk tak naik train td?
aku : mmg saje lepaskan. (sambil tersenyum)
dia : owh..sy nak kejar train td tapi xsempat lak.
aku : owh yeke..sian awk..(berbalas senyum)

senyap.awkward. aku rasa mahu berborak. aku rasa mahu berkongsi.

aku : awk nak taw satu cite tak.
dia : ape die? (muka kelihatan sedikit kaget)
aku : tadi sy punye dompet ngan hp kne curi kat surau.
dia : yeke.camane leh jadi macam tu? (memberikan reaksi minat utk teruskan perbualan)

kemudian kami semakin rancak bercerita. serba sedikit tentang diri dia. serba sedikit tentang diri aku. banyak yang kami bualkan. seronok. sehinggalah sampai di sungai buloh. ayah tak sampai lagi maka aku terpaksa menunggu.

dia : sy temankan awk sampai ayah awk smpai.
aku : eh, tak payahla. sy ok je. lagipun awk nak kejar bas lagikan. dah pukul brape nie. nnt bas xde.
dia : takpe. nnt sy srh abg sy amek. lagipun bahaya awk sorang2. dahla awk xde pape.

aku akur dan dia menunggu bersama aku. kami berborak lagi sehingga ayah sampai.

dia : nak sy jumpa ayah awk?
aku : ha? erm suka ati..(sedikit terkejut)
dia : oklah, jom jumpa ayah awk sekejap.

menuju ke ayah. dia salam dan berborak sebentar dengan ayah sebelum berlalu. tiba dirumah, aku call dia dan mengucapkan terima kasih kerana meneman. rasa terhutang sama dia. selepas itu, tiada lagi khabar tentang dia. itulah pertama dan terakhir aku jumpa dia.
pada mulanya aku ingat hari itu adalah hari malang aku. tapi ternyata tidak. manis kenangan itu.
=)
tapi sayang. kami dah lost contact. pernah cuba mencari. tapi tak berjaya. biarlah. tapi dia adalah salah satu kenangan manis dalam lipatan hidup aku yang tak mungkin aku lupa.
dia adalah HEZRIQ HAZEL.

1 comments:

ardz amy said...

hehehe ak tau pasal cter ni
x pre jaja kalau jodoh x kemana .
nanti ak tlg cr kan erk :))