Thursday, December 3, 2009

::.tentangHATI.::


alhamdulillah. hati aku telah tenang. aku perlu kuat sekarang. aku perlu tenang sekarang. kerana hanya tinggal beberapa hari saja lagi. beberapa hari saja. aku mungkin akan gundah semula. aku mungkin akan down. aku harap hari itu takkan pernah ada. tapi, ini dunia realiti kan? jadi, tidak lagi harus, wajib kena hadap semua itu. walaupun aku tak mahu.

maka hatiku sayang.
kuat!
ape pun jadi.
perlu tabah!
ok?

...hmmm...

pada suatu masa itu aku resah sama perasaan aku. resah sama debaran itu. tapi akhirnya aku berkeputusan mahu senyapkan saja rasa ini. macam bukan aku. biarlah. aku rasa itu adalah yang terbaik. kalau ada, alhamdulillah. kalau tak, aku berserah. sebenarnya sekarang aku memang banyak berserah saja tentang hal ini. kerana aku masih ada keyakinan. akan ada. dia ada. satu masa nanti. satu ketika nanti.

dan tadi. borak sama seorang teman. tanya dia sama siapa aku sekarang. tanya dia tentang scandal baru aku. jawab aku telah tiada. jawab aku zaman itu telah lalu. dia ketawa. dia tak percaya yang aku tak punya siapa2. hatta scandal sekalipun. jawab aku kini mahu seorang suami saja. seorang itu saja. kemudian didoakan aku oleh dia. agar ditemukan yang dikehendak aku. dan aku. hanya mengaminkan. juga mendoakan untuk dia.
=)

1 comments:

ardz amy said...

jaja InsyaAllah x kemana jodoh kau, myb ada yg lebih baik dr dia kan ak doakan kau bahagia, lebih bahagia dr ngan mamat tu