Saturday, December 26, 2009

::.berHATI2.::

lagi tentang nahas jalan raya yang membabitkan sebuah bas express. 10 terkorban didalam nahas. dan punca nahas; pemandu bas terlelap.

aku memang sangat terkesan sama berita kemalangan jalan raya yang meragut nyawa. sekelip mata sahaja, insan yang tersayang pergi buat selama-lamanya. atau mungkin juga berlaku pada aku. sekelip mata, aku pergi selama-lamanya. mungkin. ia tak mustahil. dan aku juga pernah merasakannya. kehilangan yang tersayang akibat nahas jalan raya. atuk aku. ya. sekelip mata aku kehilangan atuk. kehilangan untuk selamanya. kehilangan yang mengejut.

memang. ajal maut jodoh pertemuan telah ditetapkan oleh Dia. tapi pokok pangkalnya tetap adalah kita. jadi, berhati2la. kita sering kali terlupa. kita sering kali mengikut kata hati. beringat lah. kalau kita boleh lakukan, cuba lakukan. untuk kebaikan kita, untuk kebaikan semua. tak rugi pun untuk berhati2. tak susah pun untuk menitik beratkan keselamatan semasa memandu. tapi jika tetap terjadi, itu adalah ketetapan Dia.

kesimpulannya, berhati2lah semasa memandu.

peringatan untuk aku.
peringatan untuk adik2 aku.
peringatan untuk sahabat2 aku.
peringatan untuk semua2 kamu.

0 comments: